Ett sorgligt sista adjö och förväntan inför ett första möte

Idag mötte jag upp en trevlig tjej på stan för att säga ett sista adjö till min, sedan tre år, trogne vän och livskamrat. Min allra första systemkamera har nu fått en ny ägare. Jag betvivlar inte att denne kommer ta väl hand om denna väl bevarade skönhet, för jag tror att de kommer få ut mer av varandra än jag hade kvar at få ut av denna lilla kamrat.
Som plåster på mina sår från detta lilla avsked, från vad som fader min tyckte "bara var en pryl", har jag nu beställt vad som kommer att bli min nya följeslagare. En liten Canon från Scandinavian Photo som jag tror att jag kommer komma väl överens med. Vi kommer troligen att göra vårt fysiska första möte någon dag i början på nästa vecka, och det allra första jag komer unna honom är en alldeles egengjord kamerarem i brun läder. Jaja, lugn lugn det kommer en liten tutorial-ish på den när jag också fått hem grejerna till detta.
Med andra ord kommer nästa vecka bli full av kuligheter som hämta ut paket och pyssla.
 
12 månader, 52 veckor, 365 dagar | |
Upp