Penne-carbonara med räkor, sparris, broccoli och babyspenat




Grunden till denna carbonara är precis densamma som till den jag och en vän gjorde för någon vecka sedan, men nu har jag bytt ut både pastasorten och några av grönsakerna till annat smaskigt. Och dethär tycker jag är en såndär bra rätt som man kan göra till sin alldeles egna, man har i lite vad man har och lite vad man gillar. 

Som bas körde jag på två äggulor och två deciliter riven parmesan som man bara blandar i en bytta innan man sedan har i den nykokta pastan, vilken i mitt fall var fullkorns-penne. Om man känner för det får man gärna kräma upp det med lite matgrädde om man vill.
Sedan kommer det roliga, att få ha i precis vad en känner för. Och jag, som är räk-älskare, valde självklart att ha i räkor. Följt av gröna godingar såsom sparris och broccoli, som fått koka några minuter, och tillsist lite babyspenat på det. Peppra kan man också göra om man vill, vilket jag totalt glömde av. Och sen är det bara att slå sig ner ute i solen och käka läckerheten själv.
#1 - - sofia Rotander:

Oj så gott det ser ut, detdär ska jag verkligen testa göra nu under mina ensamma dagar hemma! Super fina bilder och bra blogg också! Hoppas du haft en kanon dag, kram!!

Svar: Ja det är verkligen värt ett försök (eller väldigt många, hehe). Ååh, men tack dsm du! Kram
Zara Andersson

Upp