En sabla massa frågor och svar...

När jag får för mig att klicka mig in på någon ny blogg eller youtube-kanal brukar något av det första jag gör vara att leta på någon form av fråge-inlägg för att få veta mer om dendär personen jag klickat mig fram till.
Så, eftersom denna bloggen ändå är hyfsat ny samt att jag kanske inte berättat så mycket om mig själv egentligen utan mer delgivit vad som rör sig i mitt tråk-blonda huvud samt vad jag har för mig om dagarna. Så just därför har ni nu här, frågor och svar om mig. Läs och njut!
 
~Vad heter du? Zara
~Hur gammal är du? 14 årar. Väldigt liten om ni frågar mig, men väldigt stor om ni frågar skaparna.
~Vart bor du? I djupet av Dalarnas skogar... aka utanför Falun.
~Hårfärg? Nån väldigt tråkig mörkblond historia.
~Ögonfärg? Någon form av blå-grå-grön-ish.
~Hur lång är du? Hela 172 cm (=4 cm längre än mor min. Thank you dad for being lång).
~Kär? Twitter- och Instagram-crusher hör inte till den kategorin, så nepp.
~Singel eller upptagen? 100% forever alone. B)
~Vad väljer du, godis eller chips? För det allra mesta, inget dera. Men om en lär välja blir det nog ändå godis då jag har väldigt svårt för flottiga potatisskivor med diverse smaksättningar.
~Nämn tre saker på din att-göra-lista? Kolla på nytt kameraobjektiv, spela cello och läsa ut mina tre böcker jag lånat på bibblan.
~Cola eller fanta? Dricker sällan läsk och är inte så fasligt kräsen faktiskt, men cola funkar alltid.
~Vad skulle du ha gjort utan mobil? Antagligen sovit mer om nätterna samt fått saker gjorda i en rasande fart.
~Vad har du för mobil? iPhone 5s
~Om du vann en miljon, vad skulle du göra?  Spara till någon gång i framtiden, för som sagt. I'm still 14, and what would I do with a million...
~Favoritland? England, Norge eller Danmark.
~Favoritfärg? Grå, vit, svart samt orange/korall.
~Favoritfilm? Tittar inte alls ofta på film, men det är något särskilt med If I Stay. Jag vet inte vad, kanske dedär att hon spelar cello samt har en lillebror... Men den är fin, och sen såklart TFIOS och Hunger Games också.
~Favoritbok? Läser alldeles för många böcker för att ha någon stående favorit. Men just nu måste det nog vara Eleanor and Park. Ska även läsa All The Bright Places, vilken har beskrivits som en blandning av TFIOS och Eleanor and Park så förhoppningsvis är den bra!
~Favoritserie? Tittar heller ca aldrig på serier, har än sålänge bara sett till första säsongen på OITNB men den är riktigt bra. Annars har jag sett på Grey's Anatomy så fort det gått på tv de senaste veckorna.
~Vad gillar du mest med dig själv? Inte mycket, men kanske att om jag har bestämt mig för någon så ger jag mig absolut inte förens det har blivit så.
~Vem är mest lik dig? Alla säger att jag, både till utseendet och sättet, är precis så som min fader. Så jag får väl lita på va de säger.
~Vad ska du göra idag? Nu är klockan snart sex på kvällen, så jag lär inte hinna så mycket mer än att åka och gratta min faster som fyller år samt käka vegetarisk taco. Äkta svenne-fredag.
~Vad är det bästa du vet? Musik. I alla former, på alla vis. Det gör något med människor samt är något alla kan ha gemensamt. Så fint.
~Vad åt du senast? Sallad på IKEA.
~Vad köpte du senast? Ett par brallor.
~Tränar du? Såklart jag gör. Annars skulle jag inte orka med så särskilt mycket annat. Endorfiner for the win.
~Vad är klockan nu? Klockan är på pricken 17:45.
 
Där var en hel hög av frågor och svar och jag hoppas att något var nytt för någon. Ha en fin kväll nu hörni och sköt om er.
12 månader, 52 veckor, 365 dagar | |
Upp